Snart ny vecka

2kommentarer

Söndagar är fantastiskt sköna. Speciellt efter en hektisk vecka. Veckan har inneburit långa dagar och nya utmaningar. I onsdags var jag på butikschefmöte i Varberg där huvudkontoret ligger. Vi började med rundtur på Vagabond och fick se hur skorna tillverkades, otroligt hur mycket arbete det ligger bakom! Vi fortsatte på huvudkontoret och pratade siffror osv. Riktigt givande och kul att träffa alla andra butikschefer det finns många erfarna så det var bara att suga åt sig all information man kunde. Dagen började 5.30 på morgonen och vi va hemma 21.00 så lång dag. Torsdagen fortsatte med jobb och mitt allra sista homeparty. Sålde av en hel del grejor från kollektionen så jag inte står med massa onödiga prylar.

Och till fredagen, mitt första månadsavslut. Det innebär nyckeltal, handlingsplaner, budget och prognoser. Som en fråga kommit upp angående mina arbetsuppgifter. Detta är ju såklart en. Det är mycket siffror, budget och prognoser. Jag ska jobba för att uppnå uppsatta mål och planera utifrån budget osv. Så ett visst ekonomi intresse är ju helt klart bra. Det heter ju att jag är ansvarig över butikens drift och det innebär ju detta, men även personal, rekrytering, exponering, försäljning, lokal marknadsföring, rapportering till regionchef osv. Jag trodde inte det skulle vara så omfattande att vara butikschef som det faktiskt är. Så det gäller att ha ett stort driv och glädje i det man gör för det innebär mycket arbete.

Ska försöka blogga lite mer aktivt denna vecka så jag kan beskriva mina arbetsuppgifter mer dagligen. Denna vecka hoppas jag på lite mer rutiner.


Ingen rättvis bild. Men köpte ett par Eco by Scorett skor i veckan. Ett miljövänligt alternativ inom skovärlden.

2 kommentarer

Emma

07 Nov 2011 10:41

Skulle jättegärna vilja veta om du hade några speciella erfarenheter som bidrog till att du fick detta jobb. Hade varit roligt att veta eftersom jag själv skulle vilja arbeta inom det i framtiden.

Malin

07 Nov 2011 14:54

Hej!

Har googlat runt lite o hamnade på din blogg. Jag undrar om du fortfarande säljer via Zelected house? Jag funderar på att börja sälja men behöver höra lite åsikter från någon som säljer/har sålt. Skulle bli JÄTTEglad om du ville maila mig lite kort om dina åsikter om företaget!

//Malin



Kommentera

Publiceras ej