Inredningskurs

0kommentarer


hotel room
Bilden kommer härifrån


Bilden kommer härifrån



Bilden kommer härifrån



Bilden kommer härifrån

Jag har anmälde mig till en inredningskurs i mindre omfattning i våras men p.g.a. att jag har problem med huvudvärk väldigt omfattande i olika perioder har jag fått lägga det på hyllan. Men nu när jag är uppe i allt detta roliga vill jag självklart ta upp detta också för att bli färdig. Känner ju verkligen att det är helt rätt för varje gång jag fått en lektion skickad till mig har jag börjat fundera på den direkt och tyckt det känns så roligt att få lära mig något.

Denna uppgiften handlar om färglära, därav alla färger på bilderna. Hade ju kanske inte haft dessa bilder normalt som inspirationsbilder trots att dom är väldigt väl komponerade. Men det blir så svårt att färganalysera svart och vitt hela tiden. Så uppgiften är att analysera hur inredaren har tänkt kring färgsättningen och hur man valt färg, kulörtonslika eller nyanslika.. Mycket att tänka på.

Det blåa gillade jag visserligen väldigt mycket :) Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej