Fyndat

0kommentarer

Nu är jag hemkommen från loppisen. Några stolar rikare, sju närmare bestämt. Hittade fem som jag ska måla svarta och ha i köket och två större som mer får stå som prydnad någonstans haha. Men när jag och mamma började bära och vända på stolarna hittade vi ett intressant märke i botten. En liten plåtbit. Myrstedt och Sterns AB Googlade på det, tydligen ett väldigt fint märke som fanns tidigt 1900-tal. Så jag har fått tag i riktigt Jugend stolar. Det va ju lite kul, hade den riktiga skinn klädslen suttit på hade det varit synd att måla på dom, men imed den är borttagen är där nog tyvärr inget samlar värde i dom. Men såg att hela möblemang med kompletta stolar och bord såldes för många tusentals kronor på internetauktioner. Liten kul parantes på mina loppisstolar som förhoppningsvis blir svarta i eftermiddag.

Till och med Kungliga Hofleverantör, inte illa!

Kommentera

Publiceras ej