Sköna hem

0kommentarer

För alla inredningsintresserade finns nog sköna hems hemsida ganska högt uppe på "titta inom" listan. Ofta ser man bilder publicerade i bloggar just från denna sida. Det tillhör min dagsrutin att gå in och kika lite snabbt och jag lyckas alltid hitta något jag gillar. Som det här råa men ombonade hemmet. Och helt plötsligt önskar jag mig trä färgde fönster inte vita. Men det känns som det är väldigt mycket och modernt med trä som ser obehandlat ut, det ska helst komma direkt från de norrländska skogarna. 


Kaminen i vardagsrummet kommer från Baloo art & antik i Kinna och ­sattes in vid den stora renoveringen.

Badrummet var 
tidigare två mindre rum vars mellanvägg slogs ut vid den stora renoveringen 2005. Samtidigt putsades väggarna och ­målades vita. Badkar från Westerbergs. Ljuskronan är ett loppisfynd.

Rymden och de höga fönstren i den forna kyrksalen var två av anledningarna till att Malin och Anders föll för huset. I renoveringen åkte predikstolar och kyrkbänkar ut för att i stället husera familjens vardagsrum. Soffor från Ikea.
En perfekt match av nytt, modernt, gammalt, slitet, rått och mysigt!
Och en extra våning med öppet i nock, det har jag velat ha sedan jag ritade mitt drömhus på tekniken i åttonde klass! Helt fantastiskt fint!

Kommentera

Publiceras ej