Rosa

0kommentarer

En liten sneak peak på Zelected by Houze produkter för hösten visar en trend åt det rosa hållet, en härlig varm mysig gammelrosa färg. Och det är nog helt rätt då jag även läst på andra håll att rosa eller kaprifol är årets färg. Så nu satt jag ner för att spana på lite rosa inspiration och trodde jag skulle hitta massa prinsessrum, men ack så fel jag hade. Ordentligt stämningsfulla och riktigt tjusiga hem inredda med rosa utan att det känns flickigt!

Jag har valt två inredningsalternativ. Många vill ju undika att hemmet ska kännas som ett flickrum, därför är det vanligt att man bryter den rosa färgen mot hårda material och blandar den i en industriell miljö, som bilderna nedan. Och vilken känsla den rosa färgen gör för det annars så hårda hemmet.

Loft med rosa accenter
Loft med rosa accenter 1
 Loft med rosa accenter 2
   Loft med rosa accenter 4Bilderna kommer från Interiörguiden


Det andra alternativet är ju för alla Shabby chic älskare, här är ju rosa en ganska vanlig färg och det bryter inte direkt utan smälter perfekt in i den söta och mysiga stilen.


Bild från H&M Home

[bloomingville]
Bild kommer från Bloomingville



Bilden kommer härifrån

Kommentera

Publiceras ej