Ny lektion

2kommentarer

I tordags fick jag en ny lektion från inredningskursen, denna gången ska jag lära mig kända formgivare. Tänk att det finns någon som formgiver allt runt omkring oss, dom är alltså ganska många. Alla är ju egentligen formgivare, vi formger olika ting med olika beslut vi tar varje dag. Men vissa har ju gjort extra avtryck på historian och lämnat efter sig möbler, lampor eller textil som lever kvar och massproduceras än idag. Ett bra exempel är då den här Barcelona stolen som jag köpte hem, en så kallad designklassiker. Så från och med måndag tänkte jag att här skulle dyka upp en ny kategori i bloggen, designklassiker. Så lär vi oss allihopa något och jag lär mig absolut något när jag måste leta fakta och skriva något kort om designern som är aktuell.  



Bilden kommer härifrån och där kan ni även hitta svaren vad de olika klassikerna heter om ni ger er på en gissning :)

2 kommentarer

Kristina - ingen vanlig dag

15 Aug 2011 17:15

Åh, bordet och wegnerstolen är två av mina absoluta favoriter! Vad är det för inredningskurs du går? Blir så nyfiken. :)



Kram / kristina

Jennie

15 Aug 2011 17:42

Ja, några Wegnerstolar hade gärna fått flytta hem till mig också! Grundkurs hos Moveme för att känna på det lite och se om det känns rätt. Hur kul som helst hittills! :) Kram

Kommentera

Publiceras ej