Mörkt, svart/brunt kök

2kommentarer

Måste faktiskt slå ett slag för mörka kök. Jag har bläddrat oändligt på internet, hur många timmar som helst och framförallt när vi faktiskt skulle sätta in vårt mörka kök. Men hitta typ noll. Det är vitt för hela slanten. Vi hade bestämt oss för mörkt så det va inget snack, och jag ångrar inte det. Det gör hela vår lägenhet, vårt mörka kök. Så jag slår ett slag för mörka kök och visar lite bilder för dom som faktiskt funderar på det. För det är inte lätt att hitta inspiration även om det kommer mer lite hela tiden. Vårt är brun/svart från Ikea, alltså inte helsvart, vi har träådring och jag gillar verkligen att det ser levande ut.







Hur många timmar som spenderades på Ikeas hemsida för att bygga köket kommer jag aldrig erkänna haha. Tyckte det va lika roligt som jag tyckte The Sims spelet va för 10 år sedan. Iallafall valde vi ju att ha köket uppdelat på två väggar för att komma ifrån det typiska lägenhetesköket och istället få ett väldigt väldigt praktiskt kök. Vi kan verkligen jobba i detta kök. Ena sidan är helt utan överskåp och är otroligt luftigt. Andra sidan är byggt som en kub och känns inte så trångt för det har blivit mer som en hel möbel. Är så otroligt glad att vi verkligen la ner tid på köket innan vi bestämde oss för det är trots allt en stor del av lägenheten.

2 kommentarer

Anna

02 Aug 2011 10:16

Ert kök är verkligen jättesnyggt och det märks att all tid ni lagt ner på planering gett resultat! Kram Anna

Jennie Ivarsson

02 Aug 2011 11:27

Oh tack så hemskt mycket, vilken värmande kommentar! Kram

Kommentera

Publiceras ej