Glöm inte bort

0kommentarer

I all vardagsstress och alla tankar så är det lätt att glömma bort hur bra vi har det och att inte alla har det så bra. Jag är inte en person som begär världsfred eller är jätte flitig med att handla rättproducerad mat osv. Men ibland får jag mig en tankeställare. Jag är månadsgivare hos Unicef som världsföräldrer, och idag skänkte jag en slant till Läkare utan gränser. Jag tycker att man kan hjälpa till då och då, för det påverkar mig inte ett dugg att skänka en slant i månaden. Just nu hjälper man Afrikas horn mot svält som är värre än på mycket länge.

Så skicka nu iväg ett sms till 72970 med ordet TIMME så skänker du 50kr.
Då kan du ge 5000 människor rent vatten!


Och nej, jag granskar inte dessa organisationer till botten och hur många procent av de pengar jag skickar iväg som går fram, so what om jag skäner 50 kr och 20 kr når fram, då har jag skänkt 20 kr iallafall? Eller hur? Vi lär aldrig få reda på exakt hur mycket pengar som går fram, men att inte skicka något alls då vet jag åtminstonde att jag inte gjort något alls för att bidra. Så skicka nu iväg och bidra du också!  

Kommentera

Publiceras ej