26/12 fortfarande annandagjul.

0kommentarer

Lite mer uppdatering då! Vi har ju faktiskt hunnit mer än bara riva men delar upp det i två inlägg då det har gått lite tid emellan bilderna. Senaste veckan på kvällar har vi varit i lägenheten och när jag säger vi, innebär det jag och Filip, men även Johan och Elin. Dom är värda sin egen vikt i guld just nu, dom är underbara och hjälper oss hela tiden!! Dom är nog snart delägare i lägenheten så som dom sliter! Men iaf, detta är var vi står nu, väggar har kommit upp lite överallt.


En vägg mellan köket och sovrummet kändes som en god idé trots att jag gillar öppen planlösning ;)


En bardisk som avskärmar köket lite, men fortfarande en luftig känsla!


En avskärmande vägg så jag får genom tidernas minsta walk in closet, men oj så fin det kommer bli. Här under uppbyggnad.


Och här är väggen uppe och den är så stor så man kan faktiskt gå runt den men det är inte tanken sen.


Om man ser längst upp mot taket så sitter där en liten låda, detta kommer bli en ljusramp med inbyggda spottar :) Här syns även resultatet av vårt försök att använda coverwall för att täcka de fula struktur tapeterna, dessvärre fungerade det dåligt och antagligen ska allt bredspacklas.


Jag och Elin är sjukt duktiga på att mura, här är resultatet av en murad hörna :D


Filips pappa drar el till oss och det börjar komma på plats och nu har vi faktiskt ljus i alla rum!

Så här står vi just nu! Men när denna dagen är slut hoppas vi på att där är en vägg till uppe och en liten platsbyggd sittbänk byggd. Filip är lite lack på mina inredningstidningar för man kommer ju på så många dumma ideér då, haha!  

Kommentera

Publiceras ej